آرشیو مردادماه 1386

معرفی کتاب

| بدون نظر

واقعا نابغه نیست کسی که اینها رو نوشته؟ شما رو برنمی انگیزاند کتابی که هر صفحه اش پر از چنین متن هایی باشد؟!:

او از همان سالهای جوانی محتاطانه از پله ها بالا می رفت.زیرا معتقد بود نخستین سقوط از پله در زمان پیری اتفاق می افتد و دومی در زمان مرگ......

هرچه بر سال های عمرش افزوده میشد مدت زمان بالا رفتن از پله ها افزایش می یافت. البته نه به این علت که صعود از پله ها مشکل می شد بلکه چون احتیاط بیشتری به خرج می داد.....

در همان حال که به پایین می افتاد به خود امیدواری می داد که نخواهد مرد زیرا قانون احتمالات اجازه نمی داد دو نفر که سالها عاشق زنی بوده اند به شکلی مشابه در مدت حدود یک سال جان خود را از دست بدهند، حق با او بود....

 

...

| 3 نظر

از آنجایی که ما برای فرهنگ بشری و از آن مهمتر برای دل و روده ی خودمان نگرانیم قسم نامه ی زیر را تهیه و امضا کرده و از همه ی فارسی زبانان می خواهیم با امضای آن در نگرانی ما سهیم باشند. طبق این قسم نامه ما متعهد می شویم در نوشته ها، سخنرانی ها، خالی بندی ها، شعرها، فیلم هاو سریالها، آوازها، بذله گویی ها، خواستگاریها، تسلی دادن هایِ بعد از خاکسپاریِ عزیزان و مخ زنی ها یمان از نقل قولهایی که ذکر خواهد شد استفاده نکنیم و اگر از زور ناچاری به استفاده از آنها تن دادیم در ازای هر بار استفاده پنج فحش خیلی رکیک به خودمان و جد و آبادمان بدهیم و همچنبن به مخاطب مان اجازه دهیم همین فحش ها را به همین تعداد به ما بدهد. از شما هم می خواهیم با امضای این قسم نامه دلسوزی تان را نسبت به فرهنگ بشری و دل و روده ی ما و خودتان بر همگان اثبات کنید. 

-اگر خدا نباشد همه چیز مجاز است.

-خدا مرده است

.بودن یا نبودن،مسئله این است.

-به سراغ زنان می روی،شلاق را فراموش نکن.

- رنجبران جهان متهد شوید ،شما چیزی برای از دست دادن ندارید جز زنجیرهایتان.

-هر کس بخواهد بر روی زمین بهشت بسازد،در نهایت جهنمی خواهد ساخت.

-روزگار غریبی است نازنین،عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد.

-دو چیز مرا به حیرت وا می دارد ،ستارگان در آسمان و وجدان اخلاقی درون .

-انقلاب ما انفجار نور بود.

-می اندیشم پس هستم(و همه ی ورژن های دیگرش ...نظیر طغیان می کنم و شک می کنم و ...الخ)

-زندگی سیبی است که گاز باید زد.با پوست.

- هر اصلی کاذب و هر حکمی نامعتبر است

- هر وقت مُردم بقدر کافی می خوابم.

-همه چیز نسبی است.

-دل دلایلی دارد که عقل از آنها آگاه نیست.

-(خط به خط نامه ای که از قول چاپلین به دخترش نوشته اند)

-ارزش هر کس به حرفهائیه که برای نگفتن داره

-مذهب، افیون توده هاست.

- تاشقایق هست زندگی باید کرد
- زندگی عرضش مهمتر از طولشه
- نیمه پر لیوان رو ببین
- من همه ی کارام مثه بچه هام می مونن
- به نام حضرت عشق
- دارم دنبال خودم می گردم.

- کسی که ارزش گريه کردن داره، گريه ات نميندازه
- نبوغ 1 درصد هوش است + 99 درصد پشتکار
- سربازی آدمو مرد ميکنه
-من کودک درونم رو زنده نيگه داشتم
- عاقبت خاک گل کوزه گران خواهيم شد

هزار راه رفته!

| 11 نظر

همه ما باید روزی بپذیریم ،که کلیشه ها و سنت ها ، یک واقعیت انکارناپذیر و قابل استفاده اند. و ما آن قدر ها هم فرق نمی کنیم با قبلی ها...

هر جا bold ه رو با تاکید بخونید!

| 1 نظر

 فرض کن شجریان فقط همین دو بیت رو به جای اینکه می خوند مینوشت !!

لااااااااااااااف عشق وو گله از یار..... بسی لاهاهاهاف درووهوهووغ

عهشق باااازان چنییییییهیهین مستحق هجرااانند.

هههیییی دااااااد  داااد ای داااااااد ای خدای من ای دل ای یار ای دااد

عزیز من آآآخ داااد ایییییییییییییییییییی

(دیمدی دی دیم ، دیم دی دی دی دیم دیم دیییم  ، دیم دی دی دی دیمدی دی دی دی دی دیم....)

عاقلاان نقطه پرگاروجودند ولیییییییییی

عهههههههشق دائائاند که در این دایرههههههههوهوه سرگردانند

یییاخدا دهه دهه هل ایییی هاهاهاهاها ههه هه هه ه هه ههاخخ دهههل خدا دلم هیییی امان امان آ خخدا

به دستور اداره اماکن

| 3 نظر

نویسنده این وبلاگ از سرویس دهی به بانوان بد حجاب معذور است

عکس

ملت کی می خوان خسته شن از عکس هایی که تک یا چند نفره جلوی اثار باستانی می گیرن؟ عکس قراره یه لحظه رومنتقل کنه، اگه اون لحظه فقط سیخ وایسادن جلوی یه سازه قدیمی یا مرتب وایسادن رو به روی دوربین باشه چه ارزشی داره؟

البته ارزش که داره ولی منظورم اینه که ما بیش از ارزشش بهش بها میدیم ، دیگه اینکه علت اهمیت این مطلب اینه که مثل هر اطلاعات دیگه عکس هم اگرتعدادش کم باشه بررسی اش راحت تره ،در نتیجه نمیشه گفت که حالا ضرری نداره بذار دو تا عکس فلان جور هم بگیریم!

سخنران

| بدون نظر

چیزیکه در میان دوستان و آشناهای  به اصطلاح مذهبی سنتی خودم می بینم و به نظرم تا حدود زیادی قابل تعمیم نیز هست مرجع مورد انتخابشان است.

یعنی از بین طیف گسترده متفکران و سخنرانان، عموما استدلال اصلی شان برای پذیرفتن کسی به عنوان راهنما علاوه بر شهرت به تدین ،جوان پسند بودن و صحبت کردن و چاشنی و جوک وارد صحبت و منبرشان کردن است.این درست بر خلاف وضعیت روشن فکری دینی است که در حال حاضر سخنرانان و نویسندگان شهیرش عموما به چهره های عبوس و اخلاق های تند شناخته شده اند.

یک برداشت خوش بینانه از نکته این است که اصل حرف این آدمها جذابیت لازم راندارد و حواشی است که جذب مخاطب می کند. اینجوری کسی مثل من می تواند امیدوار باشد که دوراین ها سر آمده!

ایسکا و ایسنا !

| 1 نظر

ربط خبرگزاری به دانشجو چیه؟

 

مجازات

| بدون نظر

این جواب یکی از دوستان به پست قبلیه، ولی حرف من اینه که کاش برا همین کار دین وارد میشد ، تو همین هم عقل خیلی ناکارآمده! برای تعیین مجازاتهای بازدارنده.... تسویه حساب  که معلومه با خدا و قیامته!:

واقعا بحث مجازات به اون معنی که هر که هرچه کرده همان را به سرش آوریم از توان بشر خارج هست و به ذهن می رسه که اصلا مجازات در دین محور اصلیش انتقام نیست که بگیم این مجازات ها معادل جرم هست یا نیست. البته خالی از این وجه هم نیست. یعنی از سیاق احکام جزایی می توان برداشت کرد بیشتر بحث تادیب و اصلاح مجرم و پیشگیری از تکرار جرم در میان بوده و بحث مجازات به اون معنی که مراد "جهان" هست در قیامت به خداوند واگذار شده و چندان نباید هوس کرد که این وظیفه! الهی رو زودتر از موعد بر روی زمین انجام داد ، در مقاطع مختلف تاریخی هم افرادی خواستند این امر رو به سرانجام برسونن و تنها فساد آفرینی کردند. بگذریم از حرفمون دور نشیم، روی همین اصل اصلاح و پیشگیری هم هست که ما بحث مجازات های جایگزین رو داریم. بعضی از مجازات ها دیگر کسی را از جرم باز نمی داره ، مجازاتی دیگر برای اون کار در نظر می گیرند. بعضی وقتها کسی حکم 5 ساله زندان قاضی تشخیص می دهد سر دو سال طرف آدم شده آزادش می کنه، عکسش هم هست. یا بحث مفسد فی الارض که دین در مواردی تشخیص داده که آدمها دیگر اصلاح پذیر نیستند و حکم به اعدام داده است.

ااگر بپذیریم که این مجازات ها(به عنوان نماینده احکام تجاری) در جهت تادیب و اصلاح هستند اونوقت به راحتی می توان درباره آنها سوال و چند و چون کرد و پرسید آیا این احکام دارد خوب کار می کنند؟ آدمها رو اصلاح می کنند؟ از وقوع جرم پیشگیری می کنند؟ اما اگر با این نگاه جهان که که این احکام و مجازات ها مربوط به امور ماورا هست به قضیه نگاه کنیم ،نه امکان اصلاح بشری دارند چه به زعم ما در جامعه جواب بدهد چه ندهد، آنها اموری مربوط به ماورا هستند. ذکر این نکته شاید جالب باشه که عمده احکام جزایی اسلام ابداعی اسلام نبوده، مجازات هایی بوده که از قبل در اون جامعه وجود داشته و اجرا میشده و اسلام تنها بر نحوه مصداق یابی و نحوه اجرا نظر داده هست. مجازات دزدی در دوره جاهلیت هم قطع ید بوده، اسلام آمده است بر نحوه مصداق یابس حد گذاشته است. یعنی نحوه مجازات هیچ گونه قداستی ندارد که اگر امروز کسی را قطع ید نکردند نگران تعطیلی دین خدا باشیم.

خلاصه کلام اینکه امور دنیوی را با عقل می توان حل کرد. امروز کسی که جرمی انجام داد می توان به گونه ای که عقل جمعی قرن 21 آنرا تایید می کند سعی در اصلاح او داشت و بحث جزای راستین را به عهده خداوند بگذاریم.


 

مجازات

| بدون نظر

یکی ازجاهایی که اخیرا دارم فکرمی کنم که دین یا به قول شاهین ماورا! میتونه کمک خیلی خوبی باشه بحث قضاوته، و انتخاب مجازات، اینکه مجازات کسی دقیقا معادل جرمش باشه فکرمیکنم شاید اصلا از توان انسان خارج باشه؟

واقعا فلان قدر دزدی معادل چند سال زندانه؟

(البته دین هم با بعضی احکام عجیب و غریب سلب اعتماد کرده ولی خوبیش اینه که همیشه میشه گفت دین اینی که شما میبینید نیست! برداشتتون غلطه مثلا یا این ورژن تحریف شده!)

 

| بدون نظر

DSC_3144.JPG

حرف

| بدون نظر

بعضی حرف ها هست که هر کسی بزندفقط ابروی خودش را برده،چون کسی باور نمیکند!

بعضی آدم ها هم هستند که هر حرفی بزنند فقط زایلش کرده اندچون کسی چیزی از ایشان نمی پذیرد!

(زور نزنید،  مخاطب خاص داره)

سوال

| بدون نظر

جالبه ، ازمواردی که باقی محکوم شده یکی هم اینه: "زیر سوال بردن مبارزه با تروریستها ی اهواز تحت عنوان دفاع از حقوق زندانیان"

یعنی زیر سوال بردن جرمه! دارند رسما اعلام میکنند که سوال نکنید!

درباره این آرشیو

این صفحه آرشیو نوشته های از مردادماه 1386 است که ترتیب چیدمانشان از جدید به قدیم است.

تیرماه 1386 بایگانی قبلی است

شهریورماه 1386 بایگانی بعدی است.

نوشته های اخیر را می توانید در صفحه نخست مشاهده نمایید و یا به آرشیو مراجعه کنید تا تمامی نوشته ها را مشاهده کنید.

صفحه ها

با قدرت مووبل تایپ 4.24-en

2009

یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30